Vilkår og betingelser

Her finner du relevant informasjon du kan ha nytte av som kunde i vårt vareutsalg. Ta kontakt dersom du har spørsmål du ikke finner svar på her:

Henting av varer torsdag og fredag
Bestillinger som er registrert og betalt i løpet av onsdag kan hentes påfølgende torsdag fra kl 10 – 16 og på fredager fra kl 10 -16.
Når varen er plukket og klar for henting vil du motta en epost med informasjon om dette. Vi forsøker å behandle ordrene så raskt vi kan og det kan hende at varene er klar for henting allerede samme dag som du har bestilt. Mottar du epost med emnet – Bestillingen din hos Utsalg – Smedstuen AS er nå fullført – kan du komme å hente varene.

Levering
Pr dags dato kjører vi ikke ut varer. De må hentes hos oss til avtalt tid. Utkjøring av varer vil bli vurdert senere.

Kontaktinformasjon
Smedstuen AS. Industrivegen 82, 2072 DAL
– org. nr:  917 571 929
– e-post: utsalg@smedstuen.no
– Telefon: 63 92 29 50

Ordrebekreftelse
Kunden mottar straks ordrebekreftelse på epost rett etter bestilling.

Betaling
Alle priser er i norsk valuta (NOK) og alle varepriser er inklusiv mva, dersom ikke annet er spesifisert. Vår netthandel er kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette, må du ha foresattes underskrift for å bestille. Det er Smedstuen som er ansvarlig for transaksjonen din. Kjøper velger betalingsløsning i nettbutikken. Foreløpig kun kort betaling, men vipps vil komme etterhvert.

Undersøkelse av varen
Når kjøperen henter varen, anbefales og rådes det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen,  eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon.

Reklamasjon
Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varene. Ved reklamasjon kan du velge mellom ny vare eller pengene tilbake. Ta kontakt med Smedstuen på e-post: utsalg@smedstuen.no eller på tlf 63 92 29 50.

Angrerett
Angreretten på netthandel gjelder dessverre ikke for varer som foreldes eller forringes raskt slik som matvarer. Jmf angrerettsloven § 2. Når kunden skal hente varene kan han/ hun allikevel angre kjøpet så fremt varene ikke har forlatt vår  lokasjon. Dvs kunde kan gå fra kjøpet på vår rampe og vi tar varene rett tilbake på lager.

Uavhentet varer
Dersom kunden ikke henter varene refunderes ordren, men vi trekker fra 199 kr for ekspedisjon og ordrebehandling. Varer som er bestilt må hentes innen 14 dager fra ordren ble plassert.
Får du problemer med hentetidspunktet så ta kontakt så finner vi en løsning.

Personopplysninger
Smedstuen er ansvarlig for de personopplysninger du som kunde oppgir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi verken gir eller selger videre opplysninger om deg videre til noen utenfor Smedstuens nettbutikk. Personopplysningene vil kunne benyttes så lenge du er aktiv kunde hos Smedstuen. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.

Konfliktløsning
Klager rettes til Smedstuen AS innen rimelig tid, e-post: utsalg@smedstuen.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no

Copyright
Innhold på nettsidene til Smedtuen AS kan ikke lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten forhåndssamtykke fra Smedstuen AS. Disse nettsider er beskyttet etter bl.a. opphavsretts–, markedsførings– og varemerkelovgivningen.